Jak radzić sobie z łojotokowym zapaleniem skóry twarzy?

Jak radzić sobie z łojotokowym zapaleniem skóry twarzy?

Dolegliwość objawiająca się swędzącą, obolałą i łuszczącą się skórą jest najczęściej diagnozowana jako łojotokowe zapalenie skóry twarzy. Podobnie, jak egzema na innych częściach ciała, łojotokowe zapalenie skóry również może pojawiać się i znikać. Czy da się coś zrobić, by znikło na zawsze i się nie pojawiło?

 

Łojotokowe zapalenie skóry twarzy: co może zaostrzyć stany chorobowe?

 

Zaostrzenia tej choroby skóry mogą wywoływane zarówno przez czynniki zewnętrzne, jak i wewnętrzne.

Przykłady czynników zewnętrznych:

  • chemikalia
  • kosmetyki
  • infekcje

 

Przykłady czynników wewnętrznych:

  • stres
  • niska odporność
  • niedobór składników odżywczych

 

Z racji tego, że wrażliwość i swędzenie skóry głowy może faktycznie zaostrzyć się podczas konwencjonalnych sposobów radzenia sobie z tą chorobą (jak stosowanie szamponu lub miejscowe sterydy), możesz poszukać naturalnych alternatyw.

Najważniejsze do zapamiętania jest jednak to, że przy wszystkich tych sugestiach celem jest zmniejszenie stanu zapalnego, aby w miarę możliwości kontrolować łojotokowe zapalenie skóry twarzy.

 

Czego unikać cierpiąc na łojotokowe zapalenie skóry twarzy?

Oto kilka pomysłów na to jak w naturalny sposób spróbować coś zaradzić na łojotokowe zapalenie skóry twarzy. Przede wszystkim unikaj wyzwalaczy – chodzi zarówno o te wyżej wymienione (w razie możliwości), jak i wiele innych np. zmniejsz ilość cukru, konserwantów i przetworzonych produktów spożywczych w swojej diecie, aby złagodzić stany zapalne. Odżywiaj się jak najlepiej, aby wzmocnić siebie od środka. Wzbogacaj swoją dietę o zielone warzywa liściaste, świeżą żywność, przeciwutleniacze i tym podobne.

Jeśli to konieczne, zmień szampon! Konserwanty, perfumy i laurylosiarczan sodu mogą powodować swędzenie i nawrót choroby. Wypróbuj naturalną, bezzapachową alternatywę, a do tego staraj się rzadziej myć włosy. Wystarczy robić to co dwa lub trzy dni, nie częściej. W przypadku większej częstotliwości ryzykujesz wysuszeniem skóry głowy i zwiększeniem jej wrażliwości.

Staraj się też zmniejszyć ilość czynników stresogennych obecnych w Twoim życiu. Możesz to zrobić na przykład poprzez:

 

  • używanie aplikacji do śledzenia snu aby móc sprawdzić, czy śpisz wystarczająco długo
  • ograniczenie czasu spędzonego przed monitorem, tv, smartfonem
  • zaczerpnięcie świeżego powietrza
  • wykonywanie ćwiczeń

Do tego wszystkiego”nakarm” skórę głowy odżywczymi olejkami, czyli de facto witaminami i niezbędnymi kwasami tłuszczowymi, których często właśnie brakuje osobom ze skłonnością do zapalenia skóry.